قوانین فرمولاوان تغییر می کنند؛ افزایش دور موتور و کاهش هزینه ساخت – دیجیاتو – دامنه مناسب تجاری

آیا شما از آن دسته از طرفداران فرمولاوان هستید که در چند سال گذشته و با تغییرات عمده درباره موتور و صدای خروجی از آن پست های گوناگونی در شبکه های اجتماعی در اعتراض به صدای کمتر ارسال کرده اید؟

در حال حاضر این خبر خوش را به شما بدهیم که فدراسیون جهانی اتوموبیل رانی تصمیم به تغییر در این قوانین گرفته و باید منتظر تغییراتی جدید باشیم
سایر تغییرات احتمالی را می توانید در ادامه بخوانید.

  • پارامتر های جدید طراحی داخلی موتور برای محدود کردن هزینه های توسعه
  • توربو تکی با محدودیت ابعاد و محدودیت های وزنی
  • ذخیره استاندارد انرژی و کنترل های الکترونیک
  • طراحی بیرونی با سطح جدیدی برای هماهنگی بهتر موتور ، شاسی و سیستم انتقال قدرت
  • مقررات جدید برای سوخت و میزان استفاده از آن

آیا شما از آن دسته از طرفداران فرمولاوان هستید که در چند سال گذشته و با تغییرات عمده درباره موتور و صدای خروجی از آن پست های گوناگونی در شبکه های اجتماعی در اعتراض به صدای کمتر ارسال کرده اید؟

تصمیمات نهایی قرار است تا پایان این فصل به رسانه ها و عموم طرفداران اعلام شود، اما زودتر از فصل ۲۰۱۸ اطلاعات در اختیار تیم ها قرار نخواهد گرفت.

در حال حاضر این خبر خوش را به شما بدهیم که فدراسیون جهانی اتوموبیل رانی تصمیم به تغییر در این قوانین گرفته و باید منتظر تغییراتی جدید باشیم.

با این حال طبق اخبار منتشر شده، مدیر تیم فراری از تغییرات احتمالی رضایت چندانی ندارد و در صورت نرسیدن به خواسته هایش تهدید به خارج کردن تیم مطبوع خود از فرمول یک کرده است.

البته فعلا شادی هایتان را نگه دارید ، چون که تغییرات مربوط به فصل ۲۰۲۱ خواهد بود و با شرایط فعلی باید ۳ فصل دیگر را نیز سر کرد.

در سال ۲۰۲۱ یکی از تغییرات مهم ژنراتوری خواهد بود که انرژی حرارتی تلف شده از توربوشارژر ها را به صورت انرژی الکتریکی تبدیل می کند و این در کنار سیستم KERS که انرژی حرارتی ترمز ها را به انرژی الکتریکی تبدیل و ذخیره می کند، باعث می شود که راننده چند دوری اضافه تر انرژی کافی برای تزریق به چرخ ها را در حین سبقت گیری استفاده کند.

به نظر می رسد که موتور حتی در تغییرات جدید، همان موتور V6 با حجم ۱٫۶ لیتر باشد و تنها دور موتور افزایش ۳۰۰۰ دور بر دقیقه را تجربه خواهد کرد و از ۱۵۰۰۰ دور فعلی به ۱۸۰۰۰ دور بر دقیقه خواهد رسید و این شاید چندان تغییر خاصی در زمینه افزایش صدا به دنبال نداشته باشد، اما احتمالا می تواند به افزایش قدرت کلی پیشرانه و افزایش سرعت و هیجان در پیست های مسابقه منجر شود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *